Heb je het product dat je wilt bestellen geselecteerd en samengesteld? Dan is het tijd om bestand(en) met jouw ontwerp toe te voegen in de Probo Upload.

Stap 1
Selecteer in de derde stap van het bestellen 'bestand uploaden'. De Upload opent automatisch.

Stap 2
Sleep de bestanden in het venster of voeg ze toe door op de groene knop Bestanden uploaden te klikken.



Stap 3
Je bestanden worden nu geladen in het venster. 

  • Wil je de oplage wijzigen per bestand? Dit doe je eenvoudig door het getal naast het bestand te wijzigen. 
  • Heb je een dubbelzijdig product? Sleep dan je geüploade bestanden naar de kaders 'voorkant' en 'achterkant'. Heb je één bestand voor zowel de voor- als achterzijde? Sleep dan hetzelfde bestand naar beide zijdes, zodat je niet twee keer hoeft te uploaden. 
  • Let erop dat je een dubbelzijdig bestand altijd leesbaar (rechtop) uploadt, zodat voor- en achterkant correct op elkaar komen.
  • Houd er bij asymmetrische contour gesneden bestanden rekening mee dat de achterzijde gespiegeld is (met uitzondering van tekst). Een cutcontour in de achterzijde is niet nodig.

Verschijnt er een oranje of rood uitroepteken? Grote kans dat er dan iets niet helemaal klopt aan je bestanden. Klik op het icoontje en de uitleg verschijnt in een pop-up. De meest voorkomende foutmeldingen:

  • 'Formaat van geüploade bestand komt niet overeen met benodigde formaat'. Onderin het scherm wordt het benodigde formaat weergegeven. Vergelijk dit met het bestandsformaat onder jouw geüploade bestand. 
  • 'Er is een probleem met het cutcontour in het bestand'.  Zorg bij de afwerking 'contoursnijden' dat je de snijlijn hebt aangegeven met de steunkleur 'Cutcontour'. Lees hier meer over het aanmaken van een cutcontour.

Alles gecheckt en akkoord? Klik dan op 'Ik ben klaar' en je keert automatisch terug naar je winkelmand. Bij de 'status' verschijnt nu de melding 'Uploaden voltooid'. Nu kun je jouw bestelling op Probo.nl afronden.

Bestand wijzigen
Tijdens het bestellen kun je altijd terugkeren naar de stap 'bestand uploaden' om de Probo Upload opnieuw te openen. Dit maakt het mogelijk om bestanden te verwijderen en/of nieuwe bestanden toe te voegen. Na het bevestigen van jouw order is wijzigen niet meer mogelijk.

Heeft u het antwoord gevonden?